23948sdkhjf

SCA väljer Ehrenstråhle för Tork-kampanj

Den svenska reklambyrån Ehrenstråhle, som ingår i det internationella byrånätverket BBDO, har fått i uppdrag av SCA att lansera en kampanj för varumärket Tork i ett tjugotal europeiska länder, uppger Resumé.Kampanjen ska sedan lanseras internt och hos återförsäljarna och slutligen mot slutkund. De viktigaste kanalerna för Tork är säljorganisationen, och därför innefattar uppdraget åtgärder som ska förenkla säljarbetet. I viss mån använder man sig också av fackpress. Till årsskiftet ska en online-lösning också vara klar. Tork är SCA:s varumärke för hygienprodukter och -tjänster riktade mot kontor, sjukhus, industri och hotell, bland annat. Bland konkurrenterna finns internationella bjässar som Kimberley Clark. – Vår vision är att vi ska vara nummer ett eller två på samtliga europeiska marknader. I dag är Tork marknadsledande i Sverige, Norge och Danmark och stora i resten av norra Europa. Den stora utmaningen finns i Sydeuropa, Frankrike och Storbritannien säger Anna Königson Koopmans, international brand manager på SCA Hygine Away from Home Tissue Europé till Resumé.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078