Del 1 handlar om högskolan
Del 2 har fokus yrkeshögskolan
Del 3 ger oss studentens syn
Detta är del 4 som fokuserar på arbetsgivaren
Hur ser arbetsgivarna på vilken kunskap som framtidens medarbetare bör ha? Vi har pratat med en person som har en del av bilden.
— Jag tycker att det här med kompetensförsörjning bör ses som en affärskritisk f...
Del 4 - Kompetensbristen - Arbetsgivarens syn
Många företag är oroliga för att inte få tag i rätt kompetens inom till exempel automation. Vi har talat med några olika aktörer kring utmaningarna och hur skolor, arbetsgivare och studenter kan mötas. Detta är sista delen som handlar om arbetsgivarens roll. I tidigare delar har vi fokuserat på högskolan, yrkeshögskolan och studenten.
Karin Levander, Stora Enso, ser behov av höja grundnivån på de som anställs i framtiden. Foto: Stora Enso
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Process Nordic och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer