Mångmiljonkampanjen i dollar som bland annat rullar ut i amerikansk television vänder sig till konsumenter med budskapet att papper har bestående mjuka värden. Reklamkampanjen finansieras av nordamerikanska pappers- och förpackningstillverkare och pengarna ska också finansiera information om behovet av papper för att underlätta skrivande och lärande. Branschföreträdare säger till Washington Post att deras målgrupp är ”expressives”, välutbildade, arbetande människor som gillar papper men inte använder det så mycket. Denna grupp står inför konstant påverkan om pappersslöseriet och att digitala produkter är bättre ur produktivitetssynpunkt. Nästa år kommer kampanjen också att finansiera budskap om nödvändigheten av återvinning och hållbart skogsbruk. https://www.youtube.com/watch?v=DH8BxxT_omE
Skogsindustri kampanjar för ökat stöd
I stora annonskampanjer i USA uppmanar pappers- och förpackningsindustrin till ökad användning av papper.
Mångmiljonkampanjen i dollar som bland annat rullar ut i amerikansk television vänder sig till konsumenter med budskapet att papper har bestående mjuka värden. Reklamkampanjen finansieras av nordamerikanska pappers- och förpackningstillverkare och pengarna ska också finansiera information om behovet av papper för att underlätta skrivande och lärande. Branschföreträdare säger till Washington Post att deras målgrupp är ”expressives”, välutbildade, arbetande människor som gillar papper men inte använder det så mycket. Denna grupp står inför konstant påverkan om pappersslöseriet och att digitala produkter är bättre ur produktivitetssynpunkt. Nästa år kommer kampanjen också att finansiera budskap om nödvändigheten av återvinning och hållbart skogsbruk. https://www.youtube.com/watch?v=DH8BxxT_omE