23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Processrdic
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Inget förbud mot direktreklam

Enligt uppgifter i Dagens Eko vill Naturvårdsverket förbjuda brevlådereklam. Det är helt fel, enligt Naturvårdsverket.












Enligt Ylva Carlheim Gyllensköld på Naturvårdsverkets presstjänst har reportern på Sveriges Radio missuppfattat det hela som trott att Naturvårdsverket utreder ett sådant förslag. – Vi har bara varit med och finansierat ett forskningsprogram där frågan om direktreklam har avhandlats, men det var längesedan. Vi har också gjort en studie om avfallshantering, men den säger inget om direktreklam, säger hon. Uppgiften på tisdagen om ett förbud mot direktreklam i svenska folkets brevlådor, spred sig och gav skrämselhicka i pappersindustrin. Bland annat sade Holmens koncernchef Magnus Hall att det var obegripligt att staten kom med den typen av förslag och att det skulle drabba massor av arbetstillfällen i pappersindustrin.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173