BillerudKorsnäs strategiska inriktning är att ligga i framkant av utvecklingen av nyfiberbaserade förpackningsmaterial, med det övergripande målet att skapa en hållbar och lönsam tillväxt, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Detta kommer att ske genom de tre kärnverksamheterna:
• Affärsområde Containerboard – värdetillväxt, dvs. ökade marginaler för den befintliga produktportföljen, med ett årligt tillväxtmål på 2-4 procent
• Affärsområde Packaging Paper – selektiv tillväxt, dvs. tillväxt inriktad på utvalda segment och balanserade av ytterligare kapacitet, med ett CAGR-mål på 0-4 procent
• Affärsområde Consumer Board – volymtillväxt, dvs. ökad volym på de viktigaste marknaderna, med ett CAGR-mål på 4-5 procent.
"Innovation är en nyckel till organisk tillväxt och utgör grunden för vår kompetens", säger Per Lindberg, vd och koncernchef för BillerudKorsnäs i ett pressmeddelande.