23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Processrdic
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

SCA koncentrerar marknadsföringen

SCA ska utveckla sex till åtta nya varumärken med en årlig omsättning på nio miljarder kronor vardera i en ny marknadsföringsstrategi.

Reklambyråerna BBDO, Publicis och mediebyrån Zenith Optimedia, tar över ansvaret för marknadsföringsarbetet från de 30 olika byråer som SCA anlitat tidigare.

Enligt Christoph Michalski, chef för SCA Global Hygiene Category, ger samordningen av medieköp en helt annan styrka när SCA kan samla alla kategorier i samtliga geografier inom ett och samma konto. SCA har tidigare arbetat med flera mediebyråer och reklambyråer globalt, men det har visat sig vara både tidsödande, kostsamt och inkonsekvent.

SCA har i dag två dominerande varumärken, vuxenblöjorna Tena, som omsätter 15 miljarder kronor per år och Tork som ligger på drygt 10 miljarder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063