23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Processrdic
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Skicka dina ventiler på hotell: ”Vi kan halvera manskapet”

Kan ett ventilhotell vara framtiden? Att ha en extra ventil som är renoverad och klar, redo att rycka in när ventilen i produktionen strular. Tanken är att kunna minska stopptiden för stora revisioner och få en bättre arbetsmiljö. 

Processen rullade på men plötsligt hände något, en ventil fungerade inte som den skulle, processen kunde inte fortsätta. Företaget stängde ned och ringde sin ventilleverantör bara för att få veta att den ventil de behöver har en leveranstid på 1,5 år.

– Vi fick skicka en tekniker som fick lappa och laga ventilen. Sedan fick de gå ned 15 procent i produktionskapacitet, säger Vimabs försäljningschef Rickard Nyberg till Process Nordic.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.345