23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Processrdic
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Satsar på premiumsegmentet





















På SSAB:s kapitalmarknadsdagen berättade vd Martin Lindqvist att höghållfasta stål och premiumprodukter ska tillsammans utgöra 50 procent av SSAB:s totala leveranser under 2022. – På medellång sikt driver vi tillväxten inom specialprodukter och vi utvecklar samtidigt våra egna kanaler till marknaden. Det stödjer vår lönsamhet och minskar känsligheten för svängningar i konjunkturen, säger Martin Lindqvist. Detta avspeglas i bolagets strategiska mål: SSAB Special Steel ska leverera 1,6 miljoner ton (2018: 1,3 miljoner ton) SSAB Europe ska leverera 800 kton avancerade höghållfasta produkter till bilindustrin (2018: 562 kton), samt öka leveranserna av premieprodukter till 900 kton (2018: 718 kton). Det innebär att andelen premiumprodukter kommer att uppgå till 46 procent under 2022 (2018: 36 procent) SSAB Americas har målet att öka andelen premieprodukter till 39 procent under 2022 (2018: 29 procent)

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109