SCA förlorar mål i Marknadsdomstolen
2012-07-16 SCA har förlorat ett mål i Marknadsdomstolen mot Procter & Gamble. Det handlar om en tvist i marknadsföringen av blöjor.
Det handlar om SCAs marknadsföring av blöjvarumärket Libero. Konkurrenten Procter & Gamble stämde SCA i Marknadsdomstolen, som nu alltså ger Procter & Gamble rätt.
- Det är en komplicerad dom. Det handlar om väldigt många olika formuleringar. Vi sitter just nu och försöker förstå vad domen innebär för vår marknadsföring, säger Linus Clausen, nordisk marknadschef för Libero, till Svenska Dagbladet.
Det här är långt ifrån första gången SCA och Procter & Gamble möts i Marknadsdomstolen, konstaterar SvD. I höst väntar ännu en förhandling, skriver tidningen. Då är det omvända roller – SCA har stämt Procter & Gamble för påståendet att ”åtta av tio föräldrar väljer Pampers”.