23948sdkhjf

Ökad konkurrens om e-böcker

2012-06-04 Konkurrensen på den lilla men snabbt växande marknaden för e-böcker i Sverige hårdnar, när ännu en aktör lanserar en läsplatta.
Bonnierägda nätbokhandeln Adlibris lanserar en läsplatta med direktkoppling till en e-bokhandel. Därmed trappas konkurrensen på den växande marknaden för e-böcker upp. Det rapporterar Dagens Industri.

Lanseringen av Adlibris läsplatta är startskottet för en långsiktig satsning på e-böcker, som även omfattar appar och ett utökat utbud av e-böcker på engelska, enligt ett pressmeddelande från Adlibris.

I höstas inledde KF Media, som bland annat äger Adlibris konkurrent Bokus, en storsatsning på e-böcker. KFs e-bokskoncept kallas Dito, medan varumärket för Adlibris nya läsplatta är Letto, skriver DI.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

1.066