– Vi ser Skid-VM i Falun som något oerhört positivt för Dalarna och Sverige. Vi vill vara med och bidra till ett lyckat och ansvarstagande evenemang genom att vara en av huvudsponsorerna. Med 200 000 besökare och 500 miljoner TV-tittare ser vi Skid-VM som en viktig arena, där våra intressenter får chansen att lära känna Stora Enso som den globala nytänkaren inom papper, biomaterial, träprodukter och förpackningar, säger Mats Nordlander, Sverigechef i Stora Enso.
Stora Enso är en av grundarna (Founder) till Beyond Skiing 2015 Foundation, en intresseförening som stöder och utvecklar VM-projektet. Förutom detta samarbete har Stora Enso tecknat avtal med European Broadcasting Union (EBU) och agenten Tridem Sports om att vara en av huvudsponsorerna till Skid-VM 2015.
– Det är mycket glädjande att ett globalt företag som Stora Enso med stark lokal närvaro i vår region bestämt sig för att satsa på Skid-VM, säger Sven von Holst, VM-general, Skid-VM 2015.