Under våren har modemedvetna småbarnsföräldrar kunnat köpa designblöjorna ”Kling by kling” från Libero. I samtliga försäljningsländer har kollektionen blivit en succé, och totalt har 53 miljoner blöjor sålts. Sverige är det land där flest blöjor har sålts, hela 19 miljoner blöjor i 3 500 butiker. Försäljningsvärdet i Sverige motsvarar cirka 50 miljoner kronor, beräknat på det genomsnittliga butikspriset. De designade blöjorna har samma genomsnittliga butikspris som Liberos vanliga Up&Go-blöjor.
– Vi är konstant i dialog med tusentals föräldrar för att alltid kunna erbjuda det som efterfrågas, och det är väldigt roligt att så många föräldrar har uppskattat Kling by Kling-blöjorna, säger Linus Clausen, nordisk marknadschef för Libero.
Årets designerblöjor har sålts i en begränsad upplaga under våren. Kollektionen innehöll sex olika mönster som för tankarna till 70-talets mode med fantasifulla figurer och former. Karolina Kling har formgivit blöjorna. /AA