23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Process Nordic
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

53 miljoner barnrumpor bekräftar försäljningsframgång för SCA

2008-06-30 SCAs designblöjor Kling by kling från Libero har blivit en försäljningssuccé. Runt 53 miljoner blöjor har under våren sålts i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Bara i Sverige har 19 miljoner blöjor sålts.

Under våren har modemedvetna småbarnsföräldrar kunnat köpa designblöjorna ”Kling by kling” från Libero. I samtliga försäljningsländer har kollektionen blivit en succé, och totalt har 53 miljoner blöjor sålts. Sverige är det land där flest blöjor har sålts, hela 19 miljoner blöjor i 3 500 butiker. Försäljningsvärdet i Sverige motsvarar cirka 50 miljoner kronor, beräknat på det genomsnittliga butikspriset. De designade blöjorna har samma genomsnittliga butikspris som Liberos vanliga Up&Go-blöjor.

– Vi är konstant i dialog med tusentals föräldrar för att alltid kunna erbjuda det som efterfrågas, och det är väldigt roligt att så många föräldrar har uppskattat Kling by Kling-blöjorna, säger Linus Clausen, nordisk marknadschef för Libero.

Årets designerblöjor har sålts i en begränsad upplaga under våren. Kollektionen innehöll sex olika mönster som för tankarna till 70-talets mode med fantasifulla figurer och former. Karolina Kling har formgivit blöjorna. /AA

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|instance-web03