23948sdkhjf

Ny varumärkesundersökning för tryckpapper genomförd

Stockholmsbaserade Opticom International Research offentliggjorde i dag den sjätte varumärkesundersökningen rörande träfritt bestruket papper i Europa, Brand Equity Tracking Survey – Woodfree Coated Papers. Undersökningen, som baseras på mer än 1 600 intervjuer med professionella pappersköpare, identifierar de 16 högst värderade varumärkena för träfria bestrukna papperskvaliteter i Europa. Sju varumärken är pappersgrossisters varumärken och nio är pappersproducenters varumärken. Det här är listan över de högst värderade varumärkena enligt Opticoms undersökning:1) Hello (Brand owner: PaperlinX), 2) Maine (Brand owner: Arjo Wiggins), 3) Novatech (Brand owner: Antalis), 4) Magno (Brand owner: Sappi), 5) Creator (Brand owner: Lecta-Torraspapel), 6) Chromomat (Brand owner: Arjo Wiggins), 7) Satimat (Brand owner: Arjo Wiggins), 8) R4/R4 Chorus (Brand owner: Burgo), 9) Lumi (Brand owner: Stora Enso), 10) Galaxi (Brand owner: Papier Union), 11) Black Label (Brand owner: Antalis), 12) Périgord (Brand owner: Lecta-Condat), 13) Maxi (Brand owner: Igepa), 14) TripleStar (Brand owner: Scaldia), 15) Tom & Otto (Brand owner: MAP Merchant) och 16) MultiArt (Brand owner: Stora Enso).
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.067