23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Processrdic
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny varumärkesundersökning för tryckpapper genomförd

Stockholmsbaserade Opticom International Research offentliggjorde i dag den sjätte varumärkesundersökningen rörande träfritt bestruket papper i Europa, Brand Equity Tracking Survey – Woodfree Coated Papers. Undersökningen, som baseras på mer än 1 600 intervjuer med professionella pappersköpare, identifierar de 16 högst värderade varumärkena för träfria bestrukna papperskvaliteter i Europa. Sju varumärken är pappersgrossisters varumärken och nio är pappersproducenters varumärken. Det här är listan över de högst värderade varumärkena enligt Opticoms undersökning:1) Hello (Brand owner: PaperlinX), 2) Maine (Brand owner: Arjo Wiggins), 3) Novatech (Brand owner: Antalis), 4) Magno (Brand owner: Sappi), 5) Creator (Brand owner: Lecta-Torraspapel), 6) Chromomat (Brand owner: Arjo Wiggins), 7) Satimat (Brand owner: Arjo Wiggins), 8) R4/R4 Chorus (Brand owner: Burgo), 9) Lumi (Brand owner: Stora Enso), 10) Galaxi (Brand owner: Papier Union), 11) Black Label (Brand owner: Antalis), 12) Périgord (Brand owner: Lecta-Condat), 13) Maxi (Brand owner: Igepa), 14) TripleStar (Brand owner: Scaldia), 15) Tom & Otto (Brand owner: MAP Merchant) och 16) MultiArt (Brand owner: Stora Enso).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078