Norske Skog har köpt Newstech Recycling, ett bolag som producerar avsvärtningsmassa. Betalningen ska delvis ske i form av nya aktier i det samägda skogbolaget NorskeCanada, där Norske Skog tidigare ägde 30,6 procent av aktierna. Efter affären är Norske Skogs ägarandel reducerad till 29,4 procent.
Annons Annons AnnonsNorske Skog köper med aktier
Annons