23948sdkhjf

Asien: Traditioner försvårar blöjlansering i Kina

Mjukpapperstillverkaren Kimberly-Clarks enhet i Kina kämpar mot det sparsamma användandet av engångsblöjor och förfalskade produkter, enligt ett pressmeddelande.Under fyra och ett halvt år har Kimberly-Clark China investerat över 150 miljoner dollar, cirka 1,3 miljarder kronor, i Kina, och försöker nu nå en marknad där användandet av engångsblöjor hittills varit okänt.Kinsesiska småbarn använder blöja endast nattetid. Dagtid bär många barn byxor som är öppna i grenen för enkelhetens skull, även på allmänna platser.– Jag tror inte att folk kommer att acceptera detta i framtiden, säger Ted Revis, vd för Kimberly-Clarks enhet i Kina.Ted Ravis tror att försäljningen under de kommande åren ska öka med 25 procent per år. Detta är ungefär samma siffra som förra året, då Kimberly-Clark China hade en försäljning på över 100 miljoner dollar, drygt 837 miljoner kronor.Förfalskade produkter äter dock upp en del av försäljningen för Kimberly-Clark China. Med anledning av detta har man, tillsammans med 21 andra multinationella företag, organiserat en grupp som ska kämpa mot förfalskning. (SL)
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11