23948sdkhjf

Nöjdast tredje året i rad

OX2 Vindel har för tredje året i rad de nöjdaste elkunderna på privatmarknaden i Sverige. Företaget får bäst betyg i samtliga delkategorier inom kundnöjdhet, visar Svenskt Kvalitetsindex´, SKIs, årliga undersökning.
– Det känns naturligtvis otroligt bra. Vi vann igen och har dessutom förbättrat oss gentemot oss själva på samtliga områden sedan förra året. Jag är stolt över att jag har så fantastiska medarbetare och kunder, säger Stina Yones, vd på OX2 Vindel.

Det är tredje gången som OX2 deltar i SKIs undersökning och företaget har sedan dess intagit en stabil förstaplats i kundernas rankning. SKI har ställt frågor inom kategorierna kundnöjdhet, lojalitet, prisvärdhet, image, förväntningar, produktkvalitet, och service. OX2 fick bäst betyg i samtliga kategorier och ett genomsnittligt index på 80,2 av 100.

Vi får extra högt betyg i frågor kring samhällsengagemang och nytänkande. Jag tror att det beror på att vi har en tydlig vision och ett unikt erbjudande. Vi tror på människors engagemang och menar alla som vill ska ha möjlighet att äga sin egen förnybara el. Att alla som vill ska kunna dra sitt strå till stacken i omställningen till en helt förnybar energisektor, säger Stina Yones.

OX2 säljer el som är 100 procent förnybar med märkningen Bra Miljöval. Många av OX2s privatkunder äger andelar i vindkraftverk eller har egna solceller.

Elbolag med de nöjdaste kunderna 2016 på privatmarknaden, enligt SKI:

1. OX2 Vindel, 80,2
2. Luleå Energi, 78,7
3. Trollhättan Energi, 74,9
4. Upplands Energi, 74,8
5. Storuman Energi, 73,1

Energibranschen har som bransch ett lågt förtroende med ett genomsnittligt kundnöjdhetsindex på 63,3.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063